Ještě před pár lety by čínský automobilový průmysl jen těžko někdo v Evropě nebo Americe bral vážně. Dnes už je situce podstatně jiná. Čínské automobilky začínají čím dál tím výrazněji vystrkovat růžky a není daleko doba, kdy budou vozy z Říše středu na evropských silnicích běžným zjevem. Nemyslím, že by bylo třeba tomuto vývoji bránit. Číňané již v mnoha jiných průmyslových odvětvích dokázali, že dokáží při stejné kvalitě vyrábět spotřební zboží levněji než Američané nebo Evropané, takže by bylo přinejmenším hloupé lpět na výrobě v Evropě a zbytečně platit víc. To má smysl u prestižních značek jako Ferrari či Rolls-Royce, kde cena nehraje roli, ale není důvod bát se náhrady “spotřebních” značek jako Volkswagen, Renault, nebo Opel čínskými “spotřebními” značkami automobilů, jako např. Brilliance. A jak se zdá, doba, kdy se čínské automobilky dotáhnou na ty evropské je už… tady. Tomuto dojmu jsem se nemohl ubránit, když jsem narazil na informace o voze Brilliance Splendor. Dobře si jej prohlédněte:

Free Image Hosting at ImageShack.us

Nevypadá špatně, že? No, taky je to čistokrevný Pininfarina. Takže pro lepší představu přidejme ještě pár obrázků exteriéru:

Free Image Hosting at ImageShack.us Free Image Hosting at ImageShack.us Free Image Hosting at ImageShack.us

Free Image Hosting at ImageShack.us Free Image Hosting at ImageShack.us Free Image Hosting at ImageShack.us

Free Image Hosting at ImageShack.us Free Image Hosting at ImageShack.us Free Image Hosting at ImageShack.us

Free Image Hosting at ImageShack.us Free Image Hosting at ImageShack.us Free Image Hosting at ImageShack.us

Free Image Hosting at ImageShack.us Free Image Hosting at ImageShack.us Free Image Hosting at ImageShack.us

Free Image Hosting at ImageShack.us Free Image Hosting at ImageShack.us Free Image Hosting at ImageShack.us

Free Image Hosting at ImageShack.us Free Image Hosting at ImageShack.us Free Image Hosting at ImageShack.us

Free Image Hosting at ImageShack.us Free Image Hosting at ImageShack.us Free Image Hosting at ImageShack.us

A ještě pár detailů:

Free Image Hosting at ImageShack.us Free Image Hosting at ImageShack.us Free Image Hosting at ImageShack.us

Free Image Hosting at ImageShack.us Free Image Hosting at ImageShack.us Free Image Hosting at ImageShack.us

Tolik tedy venkovní vzhled. Neméně důležitý je ovšem i interiér. Tady mají u Brilliance ještě prostor ke zlepšení, nepochybuji ovšem, že dosavadní náskok evropských výrobců rychle dotáhnou:

Free Image Hosting at ImageShack.us Free Image Hosting at ImageShack.us Free Image Hosting at ImageShack.us

Free Image Hosting at ImageShack.us Free Image Hosting at ImageShack.us Free Image Hosting at ImageShack.us

Free Image Hosting at ImageShack.us Free Image Hosting at ImageShack.us Free Image Hosting at ImageShack.us

Free Image Hosting at ImageShack.us Free Image Hosting at ImageShack.us Free Image Hosting at ImageShack.us

Free Image Hosting at ImageShack.us Free Image Hosting at ImageShack.us Free Image Hosting at ImageShack.us

Free Image Hosting at ImageShack.us Free Image Hosting at ImageShack.us Free Image Hosting at ImageShack.us

Free Image Hosting at ImageShack.us Free Image Hosting at ImageShack.us Free Image Hosting at ImageShack.us

Free Image Hosting at ImageShack.us Free Image Hosting at ImageShack.us Free Image Hosting at ImageShack.us

Free Image Hosting at ImageShack.us Free Image Hosting at ImageShack.us Free Image Hosting at ImageShack.us

Splendor se dodává celkem se čtyřmi benzínovými motory (žádný diesel v nabídce není). Základní motorizací je pohonná jednotka s objemem 1,6 litru (1 584 ccm) těchto parametrů: 74 kW (při 6 000 ot./min.) a 134 Nm (4 500 ot./min.). Tento motor si můžete objednat pouze v kombinaci s manuální převodovkou. Dalším motorem v nabídce je pohonná jednotka o objemu 1,8 l (1 834 ccm) s následujícími parametry výkonu: 100 kW (6 500 ot./min.) a 165 Nm (5 000 ot./min.). Také tuto motorizaci lze kombinovat jen s manuální převodovkou. Naopak pouze s automatem se dodává motor o objemu 2 litry (1 997 ccm) s parametry: 95 kW (6 000 ot./min.) a 173 Nm (4 500 ot./min.). Vrcholem nabídky je motor o objemu 1,8 l (1 793 ccm) doplněný turbodmychadlem: 125 kW (5 500 ot./min.) a 235 Nm (v rozsahu 2 000 – 4 500 ot./min.). I ten je možné mít jen v kombinaci s automatickou převodovkou. S nejsilnějším motorem se Splendor dokáže rozjet až na 210 km/h, naopak nejslabší pohonná jednotka stačí na maximální rychlost 180 km/h.

Free Image Hosting at ImageShack.us

Jak je patrné z obrázků, Splendor se dodává pouze v jediné karosářské variantě. Ta je dlouhá 4 648 mm, široká 1 800 mm a vysoká 1 450 mm. Rozvor odpovídá velikosti vozu a činí 2 790 mm. Rozchod vpředu / vzadu pak 1 565 mm / 1 560 mm. S nejslabším motorem Splendor váží nejméně, a to 1 390 kg, s dvoulitrem naopak nejvíce, přesně 1 475 kg. Do zavazadlového prostoru vměstnáte až 430 litrů nákladu.

Nabídka barev není oslnivě bohatá, nicméně pro vkus evropského zákazníka dostačující:

Barvy

Po aféře s crash testem prvního čínského vozu dováženého do Evropy (Jiangling Landwind) může bezpečnost čínských vozů vzbuzovat obavy, nicméně, podle informací, které jsou k dispozici, byl Splendor testován dle metodiky EuroNCAP a měl by mít nárok na pět hvězdiček.

A na závěr jedna “legrácka”. Zkuste si název vozu (骏捷) zadat do nějakého internetového překladače z čínštiny…

Free Image Hosting at ImageShack.us

Zdroj: Brilliance Auto, Autohome

Advertisements